Nieuws en artikelen
13 september 2013
Nieuwe trend: bewoners verkopen hun dorp
Na Barchem zetten nu ook bewoners van Keppel (Achterhoek) hun dorp te koop. Het lijkt een trend die zich steeds verder uitbreidt: bewoners die zich inzetten om het gebied waar ze wonen positief op de kaart te zetten om nieuwe mensen naar dat gebied toe te trekken. Bottom-up gebiedsmarketing. Bleek dat voorheen echt iets van de grote stad te zijn (bijvoorbeeld Nice-Nieuw-West, IloveNoord of Geef-om-de-Jan-Eef in Amsterdam) nu laten ook dorpen zien dat ze zich met creativiteit en enthousiasme inzetten voor de toekomst van hun dorp. Bewoners vertellen verhalen over hoe het leven in het dorp is. Net nieuwe bewoners geven aan waarom ze een huis in het dorp hebben gekocht. Waar gaan je kinderen naar school, waar doe je boodschappen, welke verenigingen zijn er? Alle informatie wordt verstrekt. Op websites, in glossy’s en tijdens evenementen.
Deze zondag is Keppel aan de beurt: Keppel te koop, 15 september, van 11:00-17:00 uur